
Çocuklarda Kaygıyı Tanımlama ve Yönlendirme Becerisi Geliştirmek
ANNE BABA KAYGI KLAVUZU
Her çocuk şu ya da bu şekilde kaygı hisseder. Ebeveynler olarak, çocuklarımızı hayatın endişeli anlarından korumak isteriz, ancak kaygıyı yönlendirmek, gelecek yıllarda onlara hizmet edecek temel bir yaşam becerisidir. Anın sıcağında, çocuklarınızın endişeli anlarını tanımlamasına, kabul etmesine ve bunlarla başa çıkmasına yardımcı olmak için bu basit yönergeleri deneyebilirsiniz.
1.”Onu çizebilir misin?”
Bir kaygı hakkında çizim yapmak, boyama yapmak veya karalamak, çocuklara kelimeleri kullanamadıklarında duyguları için bir çıkış yolu sağlar.
2.“Seni seviyorum, güvendesin.”
En çok sevdiğin kişi tarafından güvende tutulacağının söylenmesi güçlü bir onaylamadır. Unutmayın, kaygı çocuklarınızın zihinleri ve bedenleri tehlikedeymiş gibi hissetmesine neden olur. Güvende olduklarını tekrarlamak sinir sistemini rahatlatabilir
3. ”Dev bir balonu havaya uçurduğumuzu varsayalım. Derin bir nefes alacağız ve 5’e kadar sayacağız.”
Bir çocuğa panik atak sırasında derin bir nefes almasını söylerseniz, “YAPAMIYORUM!” diye bir yanıt almanız olasıdır. Bunun yerine, onu bir oyun haline getirin. Bu süreçte komik sesler çıkararak bir balonu havaya uçuruyormuş gibi yapın. Üç derin nefes alıp üflemek aslında bedendeki stres tepkisini tersine çevirir ve hatta bu süreçte sizi gülümsetebilir.
4. Ben “Bir şey söyleyeceğim ve aynen benim yaptığım gibi söylemeni istiyorum:” Bunu yapabilirim! ” Bunu değişken biçimde 10 kez yapın.
Maraton koşucuları bu numarayı her zaman “duvarı aşmak için kullanırlar.
5. “Neden bu olduğunu düşünüyorsun?”
Bu özellikle, hissettiklerinde “Neden” i daha iyi ifade edebilen daha büyük çocuklar için yararlıdır.
6. “Sonra ne olacak?”
Çocuklarınız bir olay konusunda endişeliyse, olay hakkında düşünmelerine ve sonrasında ne olacağını belirlemelerine yardımcı olun. Anksiyete bozuk bir şekilde görmeye neden olur ve bu da olaydan sonraki hayatı yok gibi gösterir.
7.”Biz durdurulamaz bir ekibiz.”
Ayrılık, küçük çocuklar için güçlü bir kaygı tetikleyicisidir. Sizi göremeseler bile birlikte çalışacağınıza dair onlara güvence verin.
8.”Bir savaş çığlığı atın: “Ben bir savaşçıyım!”; “Ben durdurulamazım!”; veya “Dünya bak, işte geliyorum!”
Filmlerin insanların savaşa girmeden önce bağırdıklarını göstermesinin bir nedeni var. Fiziksel bağırma eylemi, korkunun yerini endorfinlere bırakır. Aynı zamanda eğlenceli de olabilir.
9.”Canavar olsaydın nasıl görünürdü?”
Kaygıya bir karakter vermek, kafa karıştırıcı bir duyguya kapıldıktan sonra onu somut ve elle tutulur hale getirmeniz anlamına gelir. Çocuklar endişeli bir karaktere sahip olduklarında, endişeleriyle konuşabilirler.
10. Biz _____ (en sevdiğiniz şarkıyı dinlerken, mahallede koşarken, bu hikayeyi okurken) endişemizi rafa kaldıralım. Sonra onu tekrar alacağız. “
Kaygıya eğilimli olanlar, kaygı duydukları her şey bitene kadar kaygılarını taşımak zorunda olduklarını hissederler. Bu, özellikle çocuklarınız gelecekte değiştiremeyecekleri bir şey hakkında endişelendiklerinde zordur. Eğlenceli bir şey yapmayı bir kenara bırakmak, endişelerini perspektif haline getirmeye yardımcı olabilir.
11.“Bu his kaybolacak. İyileşene kadar rahat edelim. “
Rahatlama eylemi bedeni olduğu kadar zihni de sakinleştirir. Daha ağır battaniyelerin fiziksel uyaranları artırarak kaygıyı azalttığı bile gösterilmiştir.
12.”Onun hakkında daha fazla bilgi edelim.”
Çocuklarınızın ihtiyaç duydukları kadar çok soru sorarak korkularını keşfetmelerine izin verin. Sonuçta bilgi güçtür.
13. “_____ sayalım.”
Bu dikkat dağıtma tekniği, önceden hazırlık gerektirmez. Bot giyen insanların sayısını, saatlerin sayısını, çocuk sayısını veya odadaki şapka sayısını saymak, gözlem ve düşünmeyi gerektirir; her ikisi de çocuğunuzun hissettiği endişeyi azaltır.
14.”2 dakikanın ne zaman geçtiğini bana söylemen gerekiyor.”
Çocuklar endişeli olduğunda zaman güçlü bir araçtır. Bir saat veya hareket için bir saat izleyen bir çocuğun, olup bitenden başka bir odak noktası olur.
15. “Gözlerini kapat. Bunu hayal et … “
Görselleştirme, acıyı ve kaygıyı hafifletmek için kullanılan güçlü bir tekniktir. Çocuğunuza rahat hissedeceği güvenli, sıcak ve mutlu bir yer hayal etmesine rehberlik edin. Dikkatle dinliyorlarsa, anksiyetenin fiziksel semptomları ortadan kalkacaktır.
16. “Bazen ben de korkuyorum / gergin / endişeli oluyorum. Bu hiç eğlenceli değil. “
Empati pek çok durumda kazanır. Hatta çocuğunuzla kaygının üstesinden nasıl geldiğiniz hakkında bir konuşma başlatabilir.
17. ”Sakinleştirici kontrol listemizi çıkaralım. “
Anksiyete mantığı ele geçirebilir; çocuğunuzun uyguladığı başa çıkma becerilerini içeren bir kontrol listesi taşıyın. İhtiyaç ortaya çıktığında, bu kontrol listesinden hareket edin.
18.”Nasıl hissettiğin konusunda yalnız değilsin. “
Korkularını ve kaygılarını paylaşabilecek tüm insanlara işaret etmek, çocuğunuzun kaygının üstesinden gelmenin, evrensel olduğunu anlamasına yardımcı olur.
19. ”Bana olabilecek en kötü şeyi söyle.
Endişenin olası en kötü sonucunu hayal ettiğinizde, olası en kötü durumun gerçekleşme olasılığı hakkında konuşun. Sonra çocuğunuza mümkün olan en iyi sonucu sorun. Son olarak, en olası sonucu sorun. Bu egzersizin amacı, bir çocuğun endişeli deneyimleri sırasında daha doğru düşünmesine yardımcı olmaktır
20.“Endişelenmek bazen yardımcı olur. “
Bu, halihazırda endişeli olan bir çocuğa söylemek tamamen mantıksız görünebilir, ancak kaygının neden yardımcı olduğuna işaret etmek, çocuklarınıza onlarda bir sorun olmadığı konusunda güvence verir.
21.”Hadi biraz kanıt bulalım.”
Çocuğunuzun kaygı nedenlerini desteklemek veya çürütmek için kanıt toplamak, çocuklarınızın endişelerinin gerçeğe dayanıp dayanmadığını görmelerine yardımcı olur.
22. “Hadi tartışalım.”
Older children especially love this exercise because they have permission to debate their parent. Have a point, counter-point style debate about the reasons for their anxiety. You may learn a lot about their reasoning in the process.
Daha büyük çocuklar bu alıştırmayı özellikle severler çünkü ebeveynleriyle tartışma izni vardır. Kaygılarının nedenleri hakkında bir nokta, karşı nokta tarzı tartışma yapın. Bu süreçte akıl yürütmeleri hakkında çok şey öğrenebilirsiniz.
23.”Endişelenmemiz gereken ilk parça nedir?”
Kaygı genellikle dağları köstebek tepelerinden çıkarır. Kaygının üstesinden gelmenin en önemli stratejilerinden biri, dağı yönetilebilir parçalara ayırmaktır. Bunu yaparken, tüm deneyimin endişeye neden olmadığını, sadece bir veya iki kısma neden olduğunu anlıyoruz.
24. “Sevdiğimiz tüm insanları listeleyelim.”
Çocuğunuzun sevdiği tüm insanları ve sevme nedenini hatırlaması kaygısının yerini sevgiye bırakacaktır.
25.“Hatırla ne zaman …”
Yeterlilik güveni besler. Güven, kaygıyı bastırır. Çocuklarınızın anksiyetenin üstesinden geldiği bir zamanı hatırlamasına yardımcı olmak, onlara yeterlilik ve dolayısıyla yeteneklerine güven verir.
26. “ Şimdiden seninle gurur duyuyorum.”
Sonuçtan bağımsız olarak çabalarından memnun olduğunuzu bildirmek, bir şeyi mükemmel bir şekilde yapma ihtiyacını azaltır – birçok çocuk için bir stres kaynağıdır.
27.“Yürüyüşe çıkıyoruz.”
Egzersiz, fazla enerjiyi yaktığı, gergin kasları gevşettiği ve ruh halini artırdığı için birkaç saate kadar endişeyi giderir. Çocuklarınız şu anda yürüyüş yapamıyorsa, yerinde koşmalarını, bir yoga topunun üzerinde zıplamalarını, ip atlamalarını veya gerilmelerini sağlayın.
28. “Düşüncemizin geçişini izleyelim. “
Çocuklarınızdan endişeli düşüncenin başlarının üzerindeki istasyonda duran bir trenmiş gibi davranmasını isteyin. Birkaç dakika içinde, tüm trenlerde olduğu gibi, düşünce bir sonraki varış noktasına doğru hareket edecek
29. “Derin bir nefes alıyorum”
Sakinleştirici bir strateji modelleyin ve çocuğunuzu sizi tekrar etmesi için cesaretlendirin. Çocuklarınız size izin veriyorsa, onları göğsünüzde tutun, böylece ritmik nefesinizi hissedebilir ve kendi nefesini düzenleyebilir.
30. “Nasıl yardım edebilirim?”
Çocuğunuzun durumu yönlendirmesine ve bu durumda hangi sakinleştirici stratejiyi veya aracı tercih ettiğini söylemesine izin verin.
31. “Bu duygu geçecek. “
Çoğunlukla çocuklar kaygılarının hiç bitmediğini hissederler. Endişeyi bastırmak endişeden, kaçınmak yerine onlara rahatlamanın yakında olacağını hatırlatın.
32. “ Bu stres topunu birlikte sıkıştıralım.”
Çocuklarınız endişelerini bir stres topuna yönlendirdiklerinde, duygusal bir rahatlama hissederler. Bir top satın alın, yakınlarda bir avuç oyun hamuru bulundurun veya bir balonu un veya pirinçle doldurarak kendi ev yapımı stres topunuzu yapın.
33. “Pafi’nin yine endişelendiğini görüyorum. Pafi’ye endişelenmemesini öğretelim. “
Endişeli Pafi gibi endişeyi temsil edecek bir karakter yaratın. Çocuğunuza Pafi’nin endişelendiğini ve ona bazı başa çıkma becerileri öğretmeniz gerektiğini söyleyin.
34. “Biliyorum bu çok zor”
Durumun zor olduğunu kabul edin. Onayınız, çocuklarınıza onlara saygı duyduğunuzu gösterir.
35. “ Koku dostun tam burada. “
Koku arkadaşı, kolye, oyuncak, yastık, özellikle lavanta, adaçayı, papatya, sandal ağacı veya yasemin kokusu sürüldüğünde endişeyi yatıştırabilir.
36. “Bana ondan bahset. “
Sözünü kesmeden, çocuklarınızın kendilerini neyin rahatsız ettiği hakkında konuşmalarını dinleyin. Bunu konuşmak, çocuklarınıza düşüncelerini işlemesi ve işine yarayan bir çözüm bulması için zaman verebilir.
37. “Çok cesursun!”
Çocuklarınızın durumla başa çıkma becerisini onaylayın ve bu sefer başarılı olmaları için onları güçlendirin.
38. “ Şu anda hangi sakinleştirici stratejiyi kullanmak istiyorsun? “
Her endişeli durum farklı olduğundan, çocuklarınıza kullanmak istedikleri sakinleştirici stratejiyi seçme fırsatı verin.
39. “Bunu birlikte atlatacağız.”
Çocuğunuzu varlığınızla ve bağlılığınızla desteklemek, korkunç durum sona erene kadar sebat etmelerini sağlayabilir.
40. “ (Korkunç şey) hakkında başka ne biliyorsun? “
Çocuklarınız bir endişeyle karşılaştığında, bunu sakin olduklarında araştırın. Korkunç şeyle ilgili kitaplar okuyun ve bu konuda mümkün olduğunca çok şey öğrenin. Kaygı tekrar su yüzüne çıktığında, çocuklarınızdan öğrendiklerini hatırlamalarını isteyin. Bu adım, gücü korkutucu şeyden uzaklaştırır ve çocuğunuzu güçlendirir.
41. “ Hadi mutlu yerine gidelim. “
Görselleştirme kaygıya karşı etkili bir araçtır. Çocuklarınız sakin olduğunda, endişeli anlarda başarılı bir şekilde kullanabilene kadar bu sakinleştirici stratejiyi uygulayın.
42. “ Benden ne istiyorsun?
Çocuklarınızdan size neye ihtiyaçları olduğunu söylemelerini isteyin. Bir kucaklaşma, boşluk veya bir çözüm olabilir.
43. “Duygularına renk verseydin, bu ne olurdu? “
Başka bir kişiden kaygının ortasında ne hissettiğini sormak neredeyse imkansızdır. Ancak çocuklarınızdan bir renkle nasıl hissettiklerini söylemelerini istemek, onlara basit bir şeye göre nasıl hissettiklerini düşünme şansı verir. Duygularının neden bu renk olduğunu sorarak takip edebilirsiniz.
44. “Sana sarılabilir miyim?”
Çocuğunuzu kucaklayın. Fiziksel temas, çocuğunuzun rahatlaması ve güvende hissetmesi için bir şans sağlar.
45. “………. ne zaman geçtiğini hatırlıyor musun? “
Çocuğunuza geçmiş bir başarıyı hatırlatmak, onu bu durumda sebat etmeye teşvik edecektir.
48. “ Bu duvarı taşımama yardım et. “
Duvarı itmek gibi sıkı çalışma gerginliği ve duyguları azaltır. Direnç bantları da işe yarar.
49. “Yeni bir hikaye yazalım.”
Çocuğunuz, geleceğin nasıl sonuçlanacağına dair zihininde bir hikaye yazdılar. Bu gelecek onları endişeli hissettiriyor. Hikayelerini kabul edin ve ardından hikayenin sonunun farklı olduğu birkaç olay örgüsü daha bulmalarını isteyin.
Related Posts
Çocuklarda Kaygıyı Tanımlama ve Yönlendirme Becerisi Geliştirmek
Her çocuk şu ya da bu şekilde kaygı hisseder. Ebeveynler olarak, çocuklarımızı...
Çocuğum ne zaman konuşacak?
Diğer beceriler ve dönüm noktalarında olduğu gibi, çocukların dili öğrendikleri...
BİR NARSİSTLE YAŞAMA REHBERİ
Bir narsistle ilişki kurmak asla kolay değildir. Bununla birlikte, gerçekçi bir...